סיקור • שבת 'חיי שרה' בחברון – בצל איומי המחבלים הפלסטינים

ארי וידר No Comments on סיקור • שבת 'חיי שרה' בחברון – בצל איומי המחבלים הפלסטינים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המצב הביטחוני המעורער ביו"ש ובייחוד על כביש 60 ובאזור חברון – לא מונע ממאות רבות של יהודים להגיע לפקוד בשבת זו פרשת 'חיי שרה' את מערת המכפלה ולשבות בעיר האבות.

בקרית ארבע וביישוב היהודי בחברון, מארחת כמעט כל משפחה אורחים. אי אפשר לומר שהמצב הביטחוני לא משפיע. אם בשנים האחרונות כבר היו למעלה מרבבת יהודים ששבתו בפרשת 'חיי שרה' בחברון, מסתבר שהשנה נערכים ביישוב היהודי בחברון להגעתם של אלפים בודדים, וייתכן שאף פחות מכך.

בביקור שערכנו אתמול במערת המכפלה, חזינו מקרוב אחר ההכנות הרבות לקראת קליטתם של היהודים, וההתרגשות ניכרה היטב על פניהם של אנשי היישוב היהודי בחברון שמקווים שהשבת תעבור בשלום.

רק לפני דקות בודדות התבשרנו על עוד אירוע קשה ביו"ש בו נפצע יהודי קשות, וגם בחברון הערבית הרוחות לא שקטות.

כשעשינו את דרכנו בשעת לילה לחברון הערפל הקשה על הראיה. כשאנחנו ליד הכפר הערבי העוין 'בית אומר' הדבר קשה שבעתיים כי הראות כמעט בלתי אפשרית.

מכוניות בעלות לוחיות זיהוי צהובות ישראליות לצד רכבים בעלי רשויות זיהוי לבנות פלסטיניות נעו על הציר כאילו לא קורה מאום.

בכל מספר קילומטרים זיהינו את חיילי צה"ל מצוידים באפוד קרמי וערוכים לגיחת מחבל שעלולה להגיע בכל רגע נתון. והיו כאלה הרבה. גם ביממה האחרונה.

עם זאת, כשאתה מגיע לקרית ארבע ואח"כ למערת המכפלה – מספרים תושבי המקום שהם חשים בטוחים בו יותר מאשר בירושלים.

כאשר אתה עומד ומאזין להדרכה מרתקת ושיעור על הפרשה לקבוצת מבקרים במערת המכפלה, אוויר ההרים המשכר נותן אותותיו, וצמרות העצים המסוככות על מערת המכפלה העתיקה נעות לאוושת הרוח, דומה שאין תחושה שיכולה לה, והפחד מפנה מקום להתרגשות על השהייה במקום עליו קראנו רבות בפרשה זו.

הערבים מצדם לא טומנים ידיהם בצלחת, ונערכים גם הם לקראת השבת, וכבר בשעות האחרונות נצפתה מוטיבציה גבוהה מצדם לבצע פיגועי טרור בדרכים המובילות לחברון על ציר 60 כמו גם ליד חסם בית המרחקת הסמוכה למערכת המכפלה.

כשעשינו דרכינו חזרה ממערת המכפלה הבנו וראינו – כי אין כמעט שום דבר שיכול להפריע למחבל לבצע פיגוע, למרות כוחות הביטחון הרבים. אבל אנו אמונים כי "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר" ומלבד חובת ההשתדלות, עלינו להשליך יהבנו על בורא עולם.



0 תגובות